mercoledì 23 giugno 2010

De Hobby van de worden

Vandaag heb ik in een boek gelezen: maak van de worden uw hobby. Een dragbaar hobby: er zijn worden overall. Geniet van de keuse van het juiste woord (het juiste of het preciese woord???). Het is een interessante bregip. Als engineeur ben ik mestaal niet geinteresserd in woorden, in poezie, in communiceren. Maar waarom niet. Omdat je erste een goed nederlands moet leren! dat klopt, maar goeie taal betekent niet allen zonder fout scrijven of praten, maar een deper niveau van de personen te aanraken. Ik heb een voorbeeld: Niki Vendola. Het is ongelofelijk hoe hij praat. Misschien moet ik zijn spraken analizeren. De sleutel van effectiefe communicatie vinden. Misschien moet ik alleen proberen, alleen maar worden opsschrijven, een na de ander, proberen.
Gewoon scrijf ik niet. Ik vind het moeilijk, zeg ik. Waarom is het zo moeilijk? Het geeft me niet genoeg tevredenheden. Raar. Een idee te begrijpen vind ik heel interessanter dan een idee te communiceren. Een nieuw word te leren spannender dan een nieuw word te gebruiken. Het maakt niet uit. Ik wil de smaakt van worden te proberen. En ik begin vanaf nu.

Nessun commento: